Interview met LeBonnet.com

Matthieu Le Bonnet

Vandaag in de spotlight is ondernemer Matthieu die ons meeneemt in het opzetten van een succesvol kledingmerk en hoe Zakelijk Geleend hier zijn steentje aan heeft mogen bijdragen.

Matthieu (35 jaar) is ruim 5 jaar geleden het wereldwijd succesvolle mutsenmerk Le Bonnet gestart wat in meer dan 500 winkels verspreid over 20 landen te vinden is. Zijn succes is uiteraard aan allerlei factoren te danken, maar een zakelijke lening is voor hem cruciaal geweest in het behalen van exponentiële groei. 

Na 9 jaar als fulltime model te hebben gewerkt vond Matthieu het tijd voor iets nieuws. Omdat hij zelf moeite had met het vinden van de perfecte muts zag hij een gat in de markt. Door zijn enorme netwerk op modegebied en zijn proactieve houding in het benaderen van potentiële verkooppunten die zijn mutsen wel zagen zitten heeft hij de sprong in het diepe gewaagd.

Met zijn wolfabriek in Schotland levert Matthieu mutsen van premium kwaliteit die zowel duurzaam als modieus zijn. Voeg daar een omzetstijging van tussen de 60-70% per jaar aan toe en het is fair to say dat Matthieu een succesvolle business runt.

 “Door een seizoensgebonden product zit je vaak klem omdat de cashflow niet continu is”

Maar ondanks de enorme groei en het succes van Le Bonnet kwam Matthieu alsnog in een financieel benarde positie terecht. “Door een seizoensgebonden product zit je vaak klem omdat de cashflow niet continu is” legt hij uit. Mutsen zijn voor de winter bedoeld maar moeten ver daarvoor, na een minder omzet rijke periode, geproduceerd worden. “Door de enorme vraag van winkeliers wereldwijd kon ik mijn Schotse leverancier niet op tijd af betalen” gaat Matthieu verder en na al vaker van vrienden en familieleden geld te hebben geleend besloot hij afgelopen jaar het over een andere boeg te gooien.

“Door Zakelijk Geleend kun je door de bomen het bos weer goed zien” 

“Zakelijk Geleend biedt dan een ideale oplossing” zegt Matthieu “aangezien het bedrijven de mogelijkheid geeft gemakkelijk aanbieders met elkaar te vergelijken.” Aanbieders van zakelijke leningen schieten vandaag de dag als paddestoelen uit de grond waardoor je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Dat betekent tevens dat bij het maken van de juiste keuze je aanbieders waar je vandaag de dag nog nooit van hebt gehoord over het hoofd kan zien. Zo loop je misschien wel de perfecte aanbieder met de, voor jou, ideale voorwaarden mis. 

Zo kwam Matthieu bij New10 terecht, een tak van ABN AMRO die ondernemers kan voorzien van zakelijke leningen op korte termijn. Omdat hij al klant was bij ABN AMRO en zij een betrouwbare partij zijn was het een voor de hand liggende keuze, legt Matthieu uit. Tot op de dag van vandaag geeft Matthieu aan veel te baat te hebben gehad bij de leningen die er inmiddels toe hebben geleid dat Le Bonnet nog verder internationaal is doorgebroken!

“Merklabels plaatst mensen in hokjes”

En om nog wat star tips toe te voegen voor startende ondernemers, pak het simpel en duurzaam aan. Simpel op de manier dat je een of een paar producten kiest, waarbij Matthieu koos voor een muts zonder merklabel, “dat plaatst mensen zo in hokjes”. Duurzaam omdat dit een ontzettend relevant thema is wat veel aansluiting vindt bij de nieuwe normen en waarden van deze tijd. Als je dat combineert met de juiste communicatie en vanuit een zo internationaal mogelijk oogpunt je product in de markt zet kom je al een heel eind. Wees ook betrokken bij alle processen die binnen je bedrijf plaatsvinden, zegt Matthieu met de nadruk op alle. “De verhuisdozen met tal van mutsen stonden jarenlang door mijn hele huis heen”, lacht Matthieu, dat vond zijn huisgenoot minder hilarisch. Pas als je al deze processen zelf hebt doorlopen kun je ze echt veranderen en optimaliseren.

“Niet een muts, maar een Bonnet!”

Als laatste wilde we natuurlijk weten waar Matthieu Le Bonnet zag over 5 jaar. Los van het standaard “World Domination” antwoord kwamen we samen tot de conclusie dat zijn echte visie en droom is dat men niet meer verwijst naar het kopen van een ‘muts’, maar naar het kopen van een ‘Bonnet’. Nou Matthieu wie weet! Wij bij Zakelijk Geleend hebben er in ieder geval alle vertrouwen in en zien de World Domination van Le Bonnet graag tegemoet!

Informatie over Le Bonnet
Website: https://lebonnet.com/
Webshop: https://lebonnet.com/shop/
Instagram: https://www.instagram.com/lebonnetamsterdam/
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/matthieu-jansen-0aa43053/

Wilt u net zoals Le Bonnet internationaal doorbreken?

Vraag dan gratis en vrijblijvend een vergelijking aan en wij zoeken graag voor u uit waar u op kunt rekenen. Of neemt u gerust contact met ons op wanneer u eerst meer informatie wilt. Wij helpen u graag op weg bij het vinden van een passende zakelijke lening.